Vesivõimlemine ja jooga

Vesivõimlemine

Vesivõimlemine karastab ja ergutab.
Pakub ideaalse ja turvalise treenimisvõimaluse nii vanadele kui noortele.

Vesivõimlemisel on palju häid mõjusid: alandab kaalu, parandab liikuvust, suurendab lihasjõudu jms. Veekeskkonnas on keha kerge ja liigesed koormusest vabad.
Ujumisoskus ei ole vajalik.

Treeningul sooritatakse harjutusi kõikidele lihasrühmadele, lihtsamaid koordinatsiooni-, venitus- ja lõdvestusharjutusi.
Treenides soojas (27–31kraadi) vees, paraneb lihaste verevarustus ja keha hapnikusisaldus ning alaneb vererõhk.
Seljavalude ja liigesehädadega inimestele on vees võimlemine tõhusam. Kes ei suuda võimelda kuival, saavad seda teha vees, kus lihaste ja kõõluste pinge on väiksem.
Treeningkoormust saab suurendada ja kaloreid põletada vähema ajaga ning vesivõimlemine annab treenimise järgselt hea enesetunde.

Suure-Jaani Tervisekoja veekeskuses saab tegeleda vesivõimlemisega neljal päeval nädalas.
Vesivõimlemine sisaldub veekeskuse piletihinnas ja treeningud toimuvad:

  • esmaspäeval kell 19;
  • teisipäeval kell 15 ja kell 18;
  • kolmapäeval kell 19;
  • neljapäeval kell 14.

Soovi korral teeme sinu meeskonnale vesivõimlemise treeningu. Selleks tuleb administraatori kaudu (telefon 4328124) võtta ühendust meie treeneri Ennaga.

Vesivõimlemine on kasulik igale eale!

Jooga

Tervisekoja joogaõpetaja Meeri Kreen viib läbi dünaamilise hatha jooga tunde ja  tervistavat joogavõimlemist seenioritele.

K kell 18.00–19.30  jooga kõigile täiskasvanutele

N kell 15.30–16.30 jooga 60+ seenioritele

Peale joogatundi saab veekeskuse sauna ja veemõnusid nautida .
Joogatunnis osalejatele kehtib  soodushind 4 € vee- ja saunakeskusesse pääsuks peale joogatundi.

Tervistav joogavõimlemine Tervisekojas

Kellele?  60+ härradele ja prouadele.
Milleks? Oma keha kuulamiseks ja tervise taastamiseks.
Joogaharjutustel on kehale ja meelele palju mõjusid. Lisaks füüsilistele harjutustele on selle taga ka toitumine ning hingamise rütmide juhtimine, millega kaasneb oskus eneseregulatsiooniks mõtete ja tunnete üle.
Rahulik tempo ja liikumine aitavad sind hoida rõõmsa ja reipana. Sooritame harjutusi lihtsamalt, abivahendeid kasutades. Regulaarselt rühmas võimeldes väldid ja ennetad liigesevalusid ja lihasjäikust ning hoiad enesetunde värske ja noorusliku. Õpid selgeks just sinule sobivad harjutused ja keha lõõgastavad tehnikad.

Mõned mõtted teadusuuringutest:

  • Harjutused parandavad mõtlemist ja ajutööd, paraneb keskendumisvõime.
  • Alandavad stressi, sest harjutused käivitavad organismis valkude tootmise aeglustumise, mis toob kaasa organismi pingeseisundi lõdvenemise, millega väheneb stress.
  • Mõjutavad geneetikat ja rakkude taastootmist – harjutused annavad jõudu immuunrakkudele.
  • Muudavad painduvamaks – õlavöötme, selgroo ja puusade liikuvus paraneb, kahandades keharasvu; tugevamaks muutuvad kõik suured lihasgrupid.
  • Alandavad vererõhku – võrdlus on tehtud teiste liikumisvõimalustega inimestega võrreldes – joogavõimlemisega tegelejatel langes vererõhk normi.
  • Kopsumaht suureneb.
  • Kaela- ja seljavalud kaovad.
  • Tasakaalutunnetus paraneb.
  • Luud tugevnevad.
  • Kehakaal normaliseerub – koos toitumise tasakaalustamisega.
  • Ennetatakse südamehaigusi.
  • Paraneb seksuaalfunktsioon.

Enne tundi tulekut on soovitav nõu pidada perearstiga, kes oskab täpsemalt öelda, kas mõned harjutused on vastunäidustatud.

JOOGA ON TEADUS TERVENA ELAMISEST

Jooga on teadus ja kunst tervena elamisest. Teadmised lähtuvad universaalsetest loodusseadustest.

Joogas õpetatakse ennast põhjalikult uurima, keha blokeeringutest vabastama, liigeseid ja lihaseid tugevdama, painduvust suurendama, hingamisrütme juhtima, oma energialiikumist tasakaalustama.

Kõige levinum stiil  on hatha jooga, mida tuntakse peamiselt füüsiliste harjutuste põhjal. Pehme hatha ehk seljajooga tegeleb teraapiliste harjutustega. Shivananda jooga on kahe eelmise stiili segu, mis sisaldab füüsilisi harjutusi, hingamisharjutusi ja süvalõdvestuse tehnikaid. Erinevaid stiile on tunduvalt rohkem. Igal inimesel on võimalik valida sobivaim viis, kuidas ennast vormis hoida.

Kelle jaoks jooga ei piirdu vaid füüsiliste harjutustega ning kes soovivad õppida toime tulema ka oma emotsioonide ja mõtetega, saavad abi joogastiilidest, mis sisaldavad sügavamal tasandil energiaid mõjutavaid tehnikaid ja krijasid.

Need on:

Kundalini jooga, milles lisaks asanatele ja mantratele püüeldakse elujõu suurendamise ja energiataseme tõstmisega  oma teadvuse parema tunnetamise poole.

Krija hatha jooga, mis õpetab inimest viie keha süsteemi eristama ja  korrastama ning oma tõelist olemust tunnetama. See on kompleks enese uurimiseks, enda olemuse terviklikuks tundma õppimiseks.

Praktikate jaotus:

  • Asanad e füüsilise keha harjutused – õpitakse oma keha avama, tugevdama ja tasakaalustama.
  • Pranajaamad e hingamisharjutused – õpitakse oma hingamisrütme eristama, muutma ja emotsioone valdama.
  • Meditatsioon e süvalõdvestus – õpitakse oma mõistust ja mõtteid eristama, rahustama, kogu keha lõdvestama.
  • Kontsentratsioon e tähelepanu juhtimine ühele objektile või tegevusele st hetkesoleku harjutamine, mis on teadvelolek.
  • Tervislik toitumine ja puhta elusa vee joomine.
  • Vägivallatus, puhtus, ausus, laitmatus nii sõnades kui ka tegudes.
  • Tänulikkus ja heatahtlikkus nii mõtetes kui tegudes.
  • Tervel vaimul on terve keha.

Krija hatha  jooga eesmärk on arendada endas täiuslik füüsiline ja vaimne tervis. Siin aitab kaasa joogapraktikate teraapiline pool, mis õpetab looma harmooniat ja tasakaalu nii enda sees kui ka ümbritsevas maailmas. Õpid joogapraktikate filosoofilist poolt kasutama igapäevases elus. Nii paranevad suhted perekonnas, töökollektiivis ja kogukonnas, kus te tegutsete. Seega paraneb igati sinu elu kvaliteet

Säilib sisemine rõõmsus. Õpid elama elusamat elu !

Meeri Kreen on krija hatha jooga õpetaja

Tal on juhendamise praktika aastast 2005, lastejooga juhendamine 5 aastat. Meeri omab joogateaduses I, II, ja III astme ning joogaõpetaja koolituse pühitsusi Lilleoru keskusest.

Ta on läbinud õpetajate täiend- ja süvaõppe koolitused joogateraapia, osteopaatia ja tiibeti meditsiini mantraravi alal; iga-aastased joogalaagrid ja ritriidid parimate Eesti joogaõpetajate juhendamisel. Joogalikud palverännakud ja õpingud joogakoolides Lõuna-Indias 2012. aastal ja Põhja-Indias 2018. aastal.

Kellel on huvi iseennast ja oma võimalusi paremini tundma õppida siis Meeri ootab  treeningutele Suure- Jaani Tervisekoja II korruse  Karuskose saali.